Γράφει
ἀπερισκέπτως καί διαστρέφοντας τούς
λόγους τοῦ Μεγάλου
Ἁγίου Νικοδήμου
ὁ ἀκολουθῶν τήν αἵρεσιν τοῦ
ἀναθεματισθέντος ὑπό τῆς Ἐκκλησίας
Νέου Καλενδαρίου π. Εὐθ. Τρικαμηνᾶς:
"Γιά
σᾶς, λοιπόν, σχίσμα ἔκανε αὐτός πού
ἄλλαξε τό ἡμερολόγιο καί τήν 10η
Μαρτίου τήν ὀνόμασε 23η
Μαρτίου. Ὁ ἅγ. Νικόδημος ὅμως ἀναφέρει
ὅτι αὐτό δέν εἶναι ἁμάρτημα, ἀλλά τό
νά χωρισθῆ κάποιος χάριν τοῦ ἡμερολογίου
ἀπό τήν ἐκκλησιαστική κοινωνία καί
τήν Σύνοδο. Αὐτό μάλιστα ἀναφέρει
χαρακτηριστικά «εἶναι
ἁμάρτημα ἀσυγχώρητον καί κατηγορίας
ἄξιον καί πολλήν ἔχει τήν κόλασιν καί
τιμωρίαν».
Τό
σχίσμα λοιπόν κατά τόν ἅγ. Νικόδημο,
τόν Μ. Βασίλειο καί ὅλους τούς ἄλλους
Ἁγίους ἔχει τήν ἔννοια τοῦ χωρισμοῦ
ἀπό τήν Σύνοδο γιά θέματα ἰάσιμα, στά
ὁποῖα ὁ ἅγ. Νικόδημος συγκαταλέγει
καί τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου. Στήν
πρώτη ὑποσημείωσι μάλιστα τοῦ Α΄
Κανόνος τοῦ Μ. Βασιλείου δίδει ἕνα
πλέον ἁπλό καί πασίδηλο ὁρισμό, τόν
ὁποῖο δύνανται νά κατανοήσουν καί τά
νήπια. Ἀναφέρει λοιπόν τά ἑξῆς: «Τό
σχίσμα κακῶς διαμένον, γίνεται αἵρεσις,
ἤ καταφέρεται εἰς αἵρεσιν, εἰ καί τούς
Σχισματικούς κυρίως, οὐχ ἡ διάφορος
πίστις ποιεῖ, ἀλλ’ ἡ διαρρηχθεῖσα
τῆς κοινωνίας συντροφία».
Πρέπει
λοιπόν νά μᾶς ἀναφέρετε ποιός διέρρηξε
τήν «συντροφία»
τῆς κοινωνίας γιά κάτι πού ὁ ἅγ.
Νικόδημος δέν θεωρεῖ ἁμάρτημα,
ἀναφέροντας μάλιστα ὡς παράδειγμα ὄχι
τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου μόνο, ἀλλά
καί αὐτοῦ τοῦ Πασχαλίου.
Λέγει
χαρακτηριστικά ἑρμηνεύοντας τόν
ἅγ. Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο: «...τό
νά νηστεύσῃ τινάς καί τό νά κάμῃ Πάσχα
εἰς τοῦτον τόν καιρόν ἤ εἰς ἐκεῖνον,
μετά τήν εἰκοστήν πρώτην τοῦ Μαρτίου,
θετέον, ὡς κάμνομεν ἡμεῖς οἱ Γραικοί,
ἤ μετά τήν ἑνδεκάτην Μαρτίου, ὡς
κάμνουσιν οἱ Λατῖνοι, τοῦτο δέν εἶναι
ἔγκλημα».
Γιά
τούς Παλαιοημερολογίτες ὅμως σχίσμα
δέν ἀποτελεῖ «ἡ
διαρρηχθεῖσα τῆς κοινωνίας συντροφία»,
οὔτε ὁ χωρισμός ἀπό τήν Σύνοδο καί τίς
ἄλλες τοπικές Ἐκκλησίες, ἀλλά ἡ ἀλλαγή
τοῦ ἡμερολογίου ἀπό τήν 10η
Μαρτίου στήν 23η
Μαρτίου. Τό κακό ὅμως δέν ἔφθασε μέχρις
ἐδῶ, ἀλλά διέρρηξαν καί τήν μεταξύ των
«συντροφία»,
δηλαδή τήν μεταξύ των ἐκκλησιαστική
κοινωνία, δημιουργώντας πολλές παρατάξεις.
Τό χειρότερο ἀκόμη εἶναι ὅτι θεωροῦν
ὡς αἰτίους αὐτῶν τῶν σχισμάτων τούς
Νεοημερολογίτας Οἰκουμενιστές, λέγοντας
ὡς δικαιολογία ὅτι, ἄν δέν ἐγίνετο ἡ
ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, δέν θά
ἐδημιουργοῦντο αὐτά τά σχίσματα. Αὐτό
χαρακτηριστικά μοῦ τό ἀνέφερε γραπτῶς
προσφάτως ἕνας ἁγιορείτης μοναχός, ὁ
ὁποῖος ἀνήκει στούς Ζηλωτές."
Τί προστάσσει ὅμως ἡ
Σύνοδος τῆς
Ἀντιοχείας,
μὲ
τὸν 1ο Κανόνα της
γιά τό αἰώνιο
Πασχάλιο τῆς Ἐκκλησίας μας; Ἡ
Σύνοδος τῆς Ἀντιοχείας καθαιρεῖ
ἐκείνους πού θά τολμήσουν νά εἰσαγάγουν
νέο πασχάλιο! Γράφω
στό παρόν ἄρθρο ἐκτενέστερα
γιὰ
τὴν
διαστροφὴ
πού
κάνει ὁ π.
Εὐθ. Τρικαμηνᾶς
στὸ
κείμενο τοῦ
Ἁγίου
Νικοδήμου στὸν
Ζ΄ Ἀποστολικό
Κανόνα, στὴν
ὑποσημείωση
1, ἀπομονώνοντας
φράσεις καὶ
παραθεωρῶντας τὸ
συνολικὸ
κείμενο, ἀλλά καί τό ξεκάθαρο νόημα καί
πνεῦμα τοῦ κειμένου
τοῦ Μεγάλου Ἁγίου
Νικοδήμου, ποὺ
εἶναι
καταπέλτης ἐναντίον
του! Στὴν
συμφωνία του, στόν Ζ΄ Ἀποστολικό Κανόνα,
στόν ὁποῖο ἀναφέρεται καί ὁ π. Εὐθ.
Τρικαμηνᾶς, γράφει
ὁ Ἅγιος
Νικόδημος στό
Ἱερό Πηδάλιο1
ἀποστομωτικὰ
γιὰ
τοὺς
διαστροφεῖς
τῶν
λόγων του: "Καθαιρεῖ
δὲ
τοὺς
ἱερωμένους,
ὁ
Α΄
ἐν
Ἀντιοχείᾳ
τούς μὴ
φυλάττοντας τὸν
περὶ
τοῦ
Πάσχα Ὅρον
τῆς
Α΄
Συνόδου, ἀλλὰ
μετὰ
Ἰουδαίων
τοῦτο
ἐπιτελοῦντας.
Ὁ
δὲ
ξ΄ καὶ
πα΄
καὶ
ρζ΄ τῆς
ἐν
Καρθαγένῃ διορίζουν περὶ
τῆς
ἡμέρας
τοῦ
Πάσχα, πότε νὰ
εὑρίσκεται
καὶ
ποῦ
νὰ
γράφεται, καὶ
εἰς
τοὺς
ἄλλους
νὰ
διαλαλῆται." Δέν
εἶναι, λοιπόν, ἔγκλημα "τό
νά νηστεύσῃ τινάς καί
τό νά κάμῃ Πάσχα εἰς τοῦτον τόν καιρόν
ἤ εἰς ἐκεῖνον",
ὅπως
διαστρεβλωτικά γράφει ὁ π. Εὐθ.
Τρικαμηνᾶς, τήν στιγμή πού ὁ Α΄ Ἱερός
Κανών τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου
"καθαιρεῖ
τοὺς
ἱερωμένους,
ὁ
Α΄
ἐν
Ἀντιοχείᾳ
τούς μὴ
φυλάττοντας τὸν
περὶ
τοῦ
Πάσχα Ὅρον
τῆς
Α΄
Συνόδου";
ὅπως γράφει
ὁ Μέγας Ἅγιος
στήν συμφωνία του στόν Ζ΄ Ἀποστολικόν
Κανόνα; Οἱ
Λατῖνοι, μὴ
φυλάσσοντες τούς
Ὅρους
τῆς
Α΄ Οἰκουμενικῆς
Συνόδου, συνεορτάζουν καὶ
ἐν τοῖς πράγμασι
μετὰ
τῶν Ἰουδαίων,
ὅταν συμπίπτει τό ψευδοπάσχα τους μέ
τό Ἰουδαϊκό! Ὡς
Ἰουδαῖοι
σήμερα ἐννοοῦνται,
σύμφωνα μὲ
ὅλους
τούς ἑρμηνευτές,
ὅλοι
οἱ
αἱρετικοὶ
καὶ
οἱ
Λατῖνοι!
1.
Γενικὰ,
πρέπει νὰ
σημειωθεῖ,
γιὰ
τὴν
ὀρθὴ
ἑρμηνεία
τῶν θεολογικῶν προβλημάτων, ὅτι,
ὅταν
ὅλοι
οἱ
Πατέρες συμφωνοῦν
στὸ
ἀντίθετο,
ἡ
γνώμη ἑνὸς
Πατρὸς,
πού
μπορεῖ
νὰ
εἶναι
διαφορετική,
δὲν
ἀποτελεῖ
τὴν
γνώμη τῆς
Ἐκκλησίας.
Τὸ
consensus Patrum,
ἡ
συμφωνία δηλ. τῶν
Ἁγίων
Πατέρων, εἶναι
ἡ
ἄποψη
τῆς
Ὀρθόδοξης
Ἐκκλησίας. 2. Ὁ
Ἅγιος
Νικόδημος, ὡστόσο,
καί στό ξεκάθαρο πιό πάνω κείμενο τῆς
συμφωνίας του στόν Ζ΄ Ἀποστολικό, ἀλλά
καί στό ἀναφερόμενο ἀπό τόν τόν π. Εὐθ.
Τρικαμηνᾶ, ἄλλα ἐντελῶς γράφει καί
ἐννοεῖ ἀπό αὐτά πού ἐπικαλεῖται
διαστρεβλωτικά ὁ π. Εὐθ. Τρικαμηνᾶς,
γιά νά στηρίξει τίς ἐσφαλμένες ἀπόψεις
του: Ὅτι,
ἂν
ἡ
Σύνοδος, δηλ. ἡ
Ἐκκλησία
σύμπασα, ἀποφασίσει,
(ἀναφέροντας
ρητά τὴν
Α΄ Οἰκουμενικὴ
Σύνοδο, πού
ὅρισε
καὶ
τὸ
Πάσχα!), καὶ
μερικοὶ
ἐπιμένουν
νὰ
ἑορτάζουν
διαφορετικὰ
καὶ
σὲ
ἄλλους
χρόνους, αὐτοὶ
εἶναι
πού
κάνουν τὸ
σχῖσμα διαρρηγνύοντας τήν συντροφίαν,
τήν κοινωνία δηλ. τῆς ἀγάπης ἐν τῇ
Ἐκκλησίᾳ. Ἄρα
οἱ
Νεοημερολογίτες ἔκαναν
τὸ
σχίσμα, ἀντιστρατευόμενοι
στὴν
Α΄
Οἰκουμενικὴ
Σύνοδο (καὶ
σὲ
ὅλες
τὶς
ἑπόμενες!)
καί μετά τῶν σχισματικῶν κριθήσεται
καί ὁ π. Εὐθ. Τρικαμηνᾶς πού συντάσσεται
μαζί τούς
ἀκολουθούντας τό Νέο Καλενδάριο! 3. Πότε, κατὰ
τὴν
διαστροφὴ
τῶν
λόγων καί τοῦ πνεύματος τῶν γραφομένων
τοῦ
Ἁγίου
Νικοδήμου τοῦ
Ἁγιορείτου
ἀπὸ
τὸν
π. Εὐθ. Τρικαμηνᾶ, ἄλλη
Οἰκουμενικὴ
Σύνοδος ἀποφάσισε
τὴν
ἀλλαγὴ
καὶ
'μείς δὲν
τὸ
καταλάβαμε, γιὰ
νὰ
τήν
ἀκολουθήσουμε; 4.Ὅλως
ἀντιθέτως,
πλῆθος
Πανορθοδόξων Συνόδων, ἐκτός
τῆς Α΄
Οἰκουμενικῆς, ἀπεφάσισαν
τὸ
ἀντίθετο
καὶ
καταδίκασαν ὁποιαδήποτε
ἡμερολογιακὴ
ἀλλαγή! 5. Ὅσον
ἀφορᾶ
τὸν
Κανόνα τοῦ
Πάσχα, λοιπόν, τὸ
Πάσχα εἶναι
ὁρισμένον
ἀπὸ
Ὀρθόδοξη
καί δή Οἰκουμενική Σύνοδο καὶ
ἔχει
ἐπικυρωθεῖ
ἀπὸ
ὅλες
τὶς
ἑπόμενες Οἰκουμενικὲς
Συνόδους καὶ
τὶς
Πανορθόδοξες, καὶ
κανεὶς
δὲν
μπορεῖ
νὰ
γιορτάζει, ὅποτε
θέλει!.Καὶ,
ἂν
τὸ
κάνει, ἀναθεματίζεται, ἀφορίζεται
ἢ
καθαιρεῖται,
ἐάν εἶναι κληρικός! Ὁ
Μέγας ἅγιος Δοσίθεος Ἱεροσολύμων
ὀνομάζει,
ὅμως, αἵρεση,
ὄχι
μόνον τὴν
μετάθεση τοῦ
Πάσχα, ἀλλὰ
καὶ
τὴν
ἀλλαγὴν
τοῦ
Καλενδαρίου
(Ἑορτολογίου).
Τήν θεωρεῖ ὡς ἕνα
τῶν μεγάλων θηρίων ἀντικείμενη καί
πολέμια τῆς ἁγίας τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησίας!
----------------------------------------