Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος γιά τό ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

 

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος

γιά τό

ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Loukas M. Xalaris


«Κι ἄν ἀλλάξουν ὅλοι, νά παραμείνετε

στήν παράδοση»

«Τά σπίτια σας νά γίνουν Ἐκκλησίες»...

 

Βρισκόμαστε στή Θῆβα τό 1924, στήν περιοχή τοῦ Πυρίου. Ὅλα κυλοῦν ἤρεμα καί καλά. Οἱ νοικοκυρές στολίζουν τά σπίτια τους μέ τά ἔργα τῶν χεριῶν τους, οἱ πατεράδες ἀγωνίζονται γιά τό καθημερινό ἀναλώνοντας τίς περισσότερες ὧρες τους στά χωράφια, ἐνῶ τά παιδιά ἀνέμελα τρέχουν ἀπό ‘δῶ καί ἀπό ‘κεῖ γιά νά χορτάσουν τό παιχνίδι τους.

Ξαφνικά, ὅμως, μέσα σέ αὐτή τήν ἠρεμία δύο ἄντρες ἀνεβασμένοι στά ἄλογά τους, γνωστοί στούς περισσότερους τῶν Θηβῶν, ὁ Κίμων ὁ Στεφανιώτης καί ὁ Λουκᾶς ὁ Καλατζής, γυρίζουν ἀλα-φιασμένοι καί τρομαγμένοι φωνάζοντας, πάνω ἀπό τά ἄλογα πού βρισκόντουσαν.

«Μᾶς ΦPAΓKEΨAN!

  Μᾶς ΦPAΓKEΨAN!»

Τί εἶχε συμβεῖ; Δυστυχῶς, εἶχαν πληροφορηθεῖ πώς ἡ Ἑλλαδική Ἐκκλησία ἄλλαξε τό ἡμερολόγιο, χωρίς νά γνωρίζει ὁ κόσμος, χωρίς νά ρωτηθοῦν οἱ Ἀρχιερεῖς τῆς Ἑλλάδος, ἐκτός ἀπό τούς πέντε πού τό ἄλλαξαν.

 

«Μᾶς φράγκεψαν! Μᾶς φράγκεψαν!».

Συνεχῶς φώναζαν καί ἐνημέρωναν τά γειτονικά χωριά τῶν Θηβῶν.

Ναί, μά μέ ποιό δικαίωμα τό ἔκαναν αὐτό;

Ἀφοῦ αὐτοί δέν ἦταν κληρικοί, ἦταν ἁπλοί λαϊκοί;

 Ἀπό ποῦ πῆραν τό θάρρος αὐτό;

Τί γνώριζαν;

Τί ἐντολή εἶχαν;

 

Οἱ δύο αὐτοί ἄνδρες εἶχαν πνευματικό καθοδηγητή κάποιο ἐπίσκοπο, ὁ ὁποῖος βρισκόταν σέ ἕνα ὄμορφο νησί τοῦ Ἀργοσαρωνικοῦ, τήν Αἴγινα.

Τό ὄνομά του ἦταν Νεκτάριος,

Ἐπίσκοπος Πενταπόλεως.

Τό 1918 εἶχαν πάει καί οἱ δύο στό νησί νά ἐξομολογηθοῦν καί νά πάρουν τή συμβουλή του γιά ἕνα θέμα, τό ὁποῖο τήν ἐποχή ἐκείνη ἦταν σέ ἔξαρση. Τό θέμα αὐτό ἦταν γιά τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου.

Ἡ ἐρώτησις τῶν δύο ἦταν, κατά πόσο εἶναι ἐφικτή καί ἐπιτρεπτή ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου. Ὁ Ἅγιος Ἱεράρχης, ὅπως ἦταν σοφός καί πρᾶος, τούς ἀπάντησε:

 

-Παιδιά μου, δέν πρέπει νά γίνει ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, διότι βάσει αὐτοῦ ἔχουν θεσπισθεῖ ὅλες οἱ ἑορτές τῆς Ἐκκλησίας μας καί ἰδιαιτέρως τό αἰώνιο Πασχάλιο.

.

- Μάλιστα Δέσποτα, ἐάν ὅμως ἡ Ἐκκλησία δεχθεῖ τή μεταρρύθμιση τί γίνεται; Τί κάνουμε ἐμεῖς;

- Ἐσεῖς νά παραμείνετε ὡς ἔχετε, δέν θά ἀκολουθήσετε τούς μεταρρυθμιστέςμ διότι τό Γρηγοριανό ἡμερολόγιο ἔχει καταδικασθεῖ ἀπό τρεῖς πανορθοδόξους συνόδους ἐπί πατριαρχίας Ἱερεμίου τοῦ Τρανοῦ 1592-1593 καί Ἀνθίμου τό 1848. Εἶναι ἀδύνατον Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί νά δεχθοῦν τήν ἀλλαγή. Ἐγώ δέ δέχομαι οὔτε ἀκολουθῶ κανέναν, ἔστω κι ἄν μείνω μόνος μου.

-Ναί, Δέσποτα, ἀλλά ἐάν δέν ἔχουμε ἱερεῖς τί θά κάνουμε;

- Παιδιά μου θά οἰκονομήσει ὁ Κύριός μας καί θά σᾶς στείλει.  

- Κι ἄν δέν ἔχουμε ἐκκλησία καί ἔχουν γυρίσει ὅλοι μέ τό Γρηγοριανό ἐκεῖ, πῶς τό ἀντιμετωπίζουμε;  

- Γι’ αὐτό προβληματίζεσθε; Δέν ὑπάρχει πρόβλημα, τά σπίτια σας νά γίνουν Ἐκκλησίες.

- Μά, πῶς Δέσποτα; Πῶς μπορεῖ νά γίνουν αὐτά;

 

- Ἐγώ παιδιά μου ἀπεύχομαι νά γίνη ἡ ἀλλαγή, ἀλλά ἐάν γίνει, τότε πρέπει νά ἀντισταθῆτε. Νά εἶστε σίγουροι, πώς ὁ Χριστός μας θά εἶναι μαζί σας, ὅταν συνειδητά ὑπερασπισθῆτε τά Ἱερά καί τά Ὅσια της Ἐκκλησίας μας. Ἐάν διαβάσετε τήν Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας μας θά δῆτε καί θά γνωρίσετε, πώς σέ περίοδο ἀνταρσίας καί ἀκαταστασίας στήν Ἐκκλησία, ὅτι πολλά σπίτια εἶχαν γίνει τόποι κοινῆς προσευχῆς».

Ὅλα αὐτά ἀλλά καί πολλά ἄλλα εἶπε καί τούς ἔλεγε ὁ ἐπίσκοπος Πενταπόλεως Νεκτάριος. Ἔπειτα ἀπό δύο χρόνια, τό 1920 ὁ Ἅγιος ἱεράρχης κοιμήθηκε.


Συμπλήρωση-σημείωση

(ἀπό τόν π. Κήρυκο Κοντογιάννη):

            Διαβάζοντας τήν παραπάνω ἀνάρ-τησι ἐνεθυμήθην κάτι σχετικόν, πού ἔλεγε καί ξανάλεγε μιά πράγματι ἁγία ψυχή, ἡ μοναχή Μαρία, ἡ «κουφή», (μέ αὐτό τό χαρακτηριστικό προσωνύμιο τήν γνωρίζαμε ὅλοι στήν Ἁγία Τριάδα τῆς Κάτω Ἡλιουπόλεως), τό ὁποῖον ἤκουσε ἡ κ. Ἑλένη Λαμπριανίδου (καί ἡ μητέρα της καί ἄλλες γυναῖκες), καί τό ὁποῖον κατέθεσεν κατά τήν καθιερωμένην Σύναξιν τῆς Δευτέρας στόν Ἱερό Ναό ἁγίου Σπυρίδωνος Καρέα, (ἄν ἐνθυμοῦμαι καλῶς, κατά τήν παραμονήν τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου, τό 2011).

Ἔλεγε και ξανάλεγε μέ τόν ἁπλοϊκό της τρόπο ἡ μοναχή Μαρία:

«Δούλευα σάν οἰκιακή βοηθός σέ μιά οἰκογένεια συγγενική τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου. Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος πήγαινε πολύ συχνά σ’ αὐτήν τήν οἰκογένεια καί τούς νουθετοῦσε.

Ὁ Ἅγιος εἶπε στην ἴδια:

«Θά ἀλλάξουν τό ἡμερολόγιο, ἐσύ νά μήν τό ἀκολουθήσης, νά μείνης στήν Ἐκκλησία. Γιατί αὐτό, πού θά φέρουν μέ τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, θά εἶναι μία μεγάλη αἵρεσις».

Ἱστορικά περί τῆς πτώσεως τῶν Ρώσσων τῆς Διασπορᾶς (μέ κάποιες ἐξαιρέσεις)

 

Τα χάλια της Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς συνεχίζονται.

Όπως γνωρίζετε, ο ένας μετά τον άλλο εγκαταλείπουν τους προδότες της
ROCOR.

Δεν έχω χρόνο να μεταφράσω λέξη προς λέξη το κείμενο.

Εν ολίγοις, εδώ η Σύνοδος των Ρώσων της Διασποράς (
ROCOR), προειδοποιεί τον Μητροπολίτη Vlasie, της Ρουμανικής παλαιοημερολογίτικης Εκκλησίας.


Aρχηγός της αντιπαράταξης είναι ο Επίσκοπος Αγαθάγγελος.

Ένας άλλος αρχηγός της αντιπαράταξης είναι ο Ιερέας
Victor Dobroff.

Ένας τρίτος αρχηγός της αντιπαράταξης είναι ο
Eugene Magerovsky, καθηγητής πανεπιστημίου, o οποίος θέλει τη συμμετοχή Κλήρου και Λαού, του οποίου οι αντιπρόσωποι όχι μόνο θα έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στην ανώτατη εκκλησιαστική διαχείριση, αλλά και το δικαίωμα του βέτο στις αποφάσεις των Συμβουλίων και των Συνόδων των Επισκόπων.

Θερμά σε ικετεύουμε,
Vladyko, να μη συνδεθείς με τους αντιπαραταξιακούς, που δυσφημούν την ομολογία της Ορθοδοξίας, και προσπαθούν να δημιουργήσουν μια σχισματική δομή, κάτω από την προσποίηση της διατήρησης της γνησιότητας της ROCOR.

Μας αφορά πολύ, ότι μερικοί από τους παλαιοημερολογίτες αδελφούς σου, έχουν εκφράσει την επιθυμία, ακόμη να λάβουν μέρος σε επισκοπικές χειροτονίες, γι' αυτούς της αντιπαράταξης, το οποίο θα οδηγήσει σε επί πλέον τεμαχισμό του ποιμνίου του Χριστού.

Αυτά προς το παρόν.

( Θυμήσου, το Μοναστήρι
Lesna Convent στη Γαλλία, μεγάλης σημασίας για την Ρωσική Ορθοδοξία, εγκατέλειψε ήδη την ROCOR, επίσης ο Ηγούμενος της αποστολής της ROCOR στην Αγία Γη, τους έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας για προδοσία της Ορθοδοξίας και τους εγκατέλειψε).

 

ΠΡΟΣ
ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΠΛΗΡΩΜΑ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Αδελφοί και τέκνα εν Κυρίω,

Εσχάτως, κατά την εορτήν της του Χριστού Αναλήψεως έλαβε χώραν εν πολύ δυσάρεστον Εκκλήσιαστικόν γεγονός.

Η άχρι τούδε παραδοσιακή Ρωσική Ορθόδοξος Εκκλησία της Διασποράς, εδρεύουσα εν Αμερική, υπό τον Μητροπολίτην κ. Λαύρον προσεχώρησε εις το Πατριαρχείον Μόσχας και ηνώθη μετ' αυτού εκκλησιαστικώς.

Το γεγονός κατέθλιψε κάθε Ορθόδοξον συνείδησιν, δεδομένου ότι το εν λόγω Πατριαρχείον μόνον τον τίτλον «Ορθόδοξον» φέρει, ενώ κατ' ουσίαν πόρρω απέχει από Ορθοδόξων θεσμών, αφού συμμετέχει εις το παναιρετικόν «Παγκόσμιον Συμβούλιον των Εκκλησιών» και εις τους οικουμενιστικούς διαλόγους της απάτης. Ο δε Πατριάρχης κ. Αλέξιος συναγωνίζεται τον κ. Βαρθολομαίον εις συμπροσευχάς μεθ' ετεροδόξων, Βουδιστών, Μωαμεθανών και Εβραίων.

Υπό τας συνθήκας αυτάς, η ένωσις της άχρι τούδε παραδοσιακής Ορθοδόξου Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς μετά του Πατριαρχείου Μόσχας, σημαίνει την ένταξίν της εις την κοινωνίαν των Οικουμενιστικών Εκκλησιών, γενομένη ομοία μετ' αυτών, ενώ ο μακαριστός Μητροπολίτης Φιλάρετος είχε καταδικάσει συνοδικώς τον Οικουμενισμόν ως παναίρεσιν.

Τούτον τον ¶γιον άνδρα μετά της τότε Ιεράς Συνόδου ηθέτησαν οι διάδοχοι της εποχής μας και επρόδωσαν το «πιστεύω» των, εκ λόγων οπωσδήποτε καταπτώσεως του ορθοδόξου φρονήματός των.

Η Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ελλάδος, οφείλει ευγνωμοσύνην εις την Ρωσικήν Ορθόδοξον Εκκλησίαν της Διασποράς δια την χειροτονίαν Αρχιερέων αυτής, ότε προ πεντηκονταετίας αύτη έμεινε άνευ Αρχιερέων ένεκα των διωγμών των Νεοημερολογιτών. Συνεπορεύθη εν πλήρη κοινωνία μετά της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς επί της εποχής του ως άνω μακαρίας μνήμης Μητροπολίτου Φιλαρέτου, ενώ ο νυν Μητροπολίτης και τότε Επίσκοπος κ. Λαύρος ελθών εις Ελλάδα συνελειτούργησε μετά των Αρχιερέων της Εκκλησίας μας εις επισφράγισιν της τότε κοινωνίας μεταξύ των Εκκλησιών μας.


Συνεπώς, λυπούμεθα δια την τωρινήν κατάπτωσιν της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς. Φοβούμεθα, ότι εις την περίπτωσιν ταύτην τα εθνικά κριτήρια προεκρίθησαν έναντι των εκκλησιαστικών.

Ταυτοχρόνως όμως το γεγονός της αποδοχής εκ μέρους του Πατριαρχείου Μόσχας της κανονικότητος της Ιερωσύνης και της Αποστολικής Διαδοχής

της Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς, αποτελεί εν ηχηρότατον ράπισμα δια τους Νεοημερολογίτας της Εκκλησίας της Ελλάδος και του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, οι οποίοι αναβαπτίζουν και αναχειροτονούν τους ασυνειδήτους αποστάτας από τας τάξεις των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών λαϊκούς και κληρικούς, οι οποίοι πίπτουν εις τας χείρας των. Και τούτο, ενώ ταυτοχρόνως αναγνωρίζουν τα μυστήρια των λατίνων και προτεσταντών (τα οποία ούτε οι ίδιοι δεν αναγνωρίζουν, διότι οι προτεστάνται δεν παραδέχονται την υπαρξιν μυστηρίων!).

Ας εμφραγούν οθεν τα στόματα των βλασφήμων του Αγίου Πνεύματος, οι οποίοι λέγουν ότι οι Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν έχουν ιερωσύνην. Ιδού η φαεινή αλήθεια δεδομένου η παραδοσιακή Ρωσική Ορθόδοξος Εκκλησία της Διασποράς και η καθ' ημάς των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών εν Ελλάδι είμεθα το αυτό επί του μακαριστού Μητροπολίτου Φιλαρέτου.

Επί τούτοις, ευχόμεθα όπως ο Παντοδύναμος Σωτήρ ημών ενισχύση τους κληρικούς και λαϊκούς Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Διασποράς οι οποίοι δεν απεδέχθησαν την ένωσιν μετά του Πατριαρχείου Μόσχας, να ακολουθήσουν την οδόν της καθαράς ομολογίας της πίστεως, συνεχίζοντες το ορθόδοξον φρόνημα των Πατέρων των.

Η Ιερά Σύνοδος

Ο Αρχιεπίσκοπος
† Ο Αθηνών και πάσης Ελλάδος
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Τα Μελη
† Ο Αττικής και Διαυλείας ΑΚΑΚΙΟΣ
† Ο Θεσσαλονίκης και Δημητριάδος ΜΑΞΙΜΟΣ
† Ο Αχαΐας και πάσης Πελοποννήσου ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ
† Ο Χιου, Ψαρών και Οινουσών ΣΤΕΦΑΝΟΣ
† Ο Ευρίπου και Ευβοίας ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ
† Ο Πειραιώς και Σαλαμίνος ΓΕΡΟΝΤΙΟΣ
† Ο Αττικής και Βοιωτίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
† Ο Χριστιανουπόλεως ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
† Ο Μαραθώνος ΦΩΤΙΟΣ
† Ο Βρεσθένης ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ

 

Mετα απο διαλογο πολλων ετων επήλθε η εκκλησιαστικη ενότητα των δυο τμηματων της Ρωσικης Ορθοδοξιας: του Πατριαρχείου της Μόσχας και των Ρωσων της Διασπορας.Η εκκλησιαστικη επικοινωνια ειχε διακοπει λιγο μετα την επικρατηση του κομμουνισμου στη Ρωσια.

15 Μαίου : ο Μητροπολίτης Λαυρος ,πρωθιεράρχης των Ρώσων της Διασποράς καταφθάνει στη Μόσχα μαζι εμ κληρικους,την χορωδία της ROCOR και προσκυνητές απο την Αμερική.Αργοτερα την ιδια μερα θα συναντηθει με τον Πατριαρχη Αλεξιο..

16 Μαιου : Στην Εορτη της Αποδοσεως του Πάσχα ο
Mητρ.Λαύρος θα προσευχηθει στο Μοναστηρι Ντανιλωφ της Μοσχας και επειτα θα επισκεφθει τη Μονη Ντόνσκοη οπου θα προσκυνησει τα αγια λειψανα του Πατριαρχη Τυχωνα.Στον εσπερινο θα παρευρεθεί στη Μονή Σρετένσκυ οπου θα προεξαρχει ο Πατριαρχης Μοσχας.

17 Μαίου : Την ημερα της Αναλήψεως του Κυρίου θα υπογραφει η Πράξη Κανονικής Κοινωνίας στον Καθεδρικο Ναο του Σωτηρος Χριστου και θα ακολουθησει το πρωτο συλλειτουργο μεταξυ των ιεραρχων και των κληρικων του Πατριαρχειου Μόσχας και των Ρωσων της Διασποράς.

Η υποδοχη του πρωθιεαρχου των Ρωσων της Διασπορας θα γινει στις 9.15 και του Πατριαρχου Αλεξιου στις 9.30

Θα ψαλλουν οι χορωδιες της Λαύρας του Αγιου Σεργίου του Ράνονεζ και η μικτη χορωδια της
ROCOR.

Μετα το συλλειτουργο θα ακολουθησουν ομιλιες και τα εγκαινια μιας εκθεσεως για την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία εντός και εκτός Ρωσίας,τους αγιους νεομάρτυρες και το ιστορικό του διαλογου προς την ενδορωσικη εκκλησιαστική ενότητα .

Το απόγευμα της ιδιας μερας θα ακολουθησει συνεντευξη τυπου απο τον Αρχιεπίσκοπο Σίδνευ,Αυστραλίας και Ν.Ζηλανδιας, Ιλαριωνα και τον Αρχιεπίσκοπο Βερολινου και Γερμανιας Μαρκο.


18 Μαίου : Τμημα της επισημης αντιπροσωπειας της
ROCOR με επικεφαλής τον αρχιεπισκοπο Σαν Φαρανσισκο και Δ.Αμερικης ,Κυριλλο θα επισκεφθει την λαυρα της Ααγ.Τριαδος-αγιου Σεργιου και το κεντρο ορθοδοξης εικονας "Σοφρινο"

19 Μαίου : Ο Πατριαρχης Αλεξιος και ο Μητροπολιτης Λαυρος θα συλλειτουργησουν στα εγκαινια της Εκκλησιας των Αγιων Ρωσων Νεομαρτυρων στη θεμελιωση του οποιου ειχαν συμπαρευρεθει τον Μάιο του 2004 κατα την πρωτη επισκεψη του Μητρ.Λαυρου στην Ρωσία.

20 Μαίου : Την εβδομη Κυριακη μετα το Πασχα οι δυο προκαθημενοι θα συλελιτουργησουν στον Καθεδρικο του Ουσπένσκυ στο Κρεμλίνο της Μόσχας.

Russian Church Outside Russia Synod gives last admonition to schismatic Bishop of Odessa

New York, July 6, Interfax - The Bishops' Synod of the Russian Orthodox Church Outside Russia, at its extraordinary session late in June in San Francisco, resolved that Bishop Agafangel of Tauria and Odessa 'be given the last admonition'.

Earlier, this ROCOR bishop was suspended until repentance for his refusal to move to the see of Buenos Aires and South America.

The Synod read a letter from Bishop Agafangel to the first hierarch of the Church Abroad, Metropolitan Laurus, 'asking his advice and instructions on what he should do', the ROCOR official website reports on Friday.

Having resolved to send a letter to the bishop, the Synod warned him about 'the dangerous and canonically slippery way he and his supporters have chosen'.

Last autumn, Bishop Agafangel strongly condemned the decision of the ROCOR Bishops' Synod to re-unite with 'the schismatic Moscow Patriarchate', as the extraordinary diocesan meeting he chaired put it. On these grounds the diocese stopped mentioning Metropolitan Laurus as head of the Church Abroad in its liturgy.

In the end of 2006, some of the clergy in Bishop Agafangel's diocese moved over to the newly formed 'Russian Orthodox Church' headed by Anthony Orlov, former Bishop of the ROCOR diocese of Western America, who proclaimed himself 'Metropolitan of Moscow and All Russia, Los Angeles and All Diaspora'.


Η Σύνοδος της Ρωσικής Διασποράς δίνει τελευταία νουθεσία στο σχισματικό Επίσκοπο της Οδησσού.

Νέα Υόρκη, Ιούλιος 6, Ιντερφάξ. Η Σύνοδος των Επισκόπων της Διασποράς στην έκτακτη συνεδρίασή της, τέλη Ιουνίου στο Σαν Φραγκίσκο, απεφάσισε να δώσει στον Επίσκοπο Αγαθάγγελο της Ταυρείας και Οδησσού, την τελευταία νουθεσία.

Ενωρίτερα αυτός ο Επίσκοπος της
ROCOR, ετέθη σε αργία έως να μετανοήσει για την άρνησή του να μετακινηθεί στην Εδρα του Μπουένος Άυρες και Νοτίου Αμερικής.

Η Σύνοδος διάβασε την επιστολή του Επισκόπου Αγαθάγγελου προς τον Προκαθήμενο της
ROCOR, Μητροπολίτη Laurus «ζητών την συμβουλή του και οδηγίες περί του πρακτέου» , αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα της ROCOR την Παρασκευή.

Έχοντας αποφασίσει να στείλει την επιστολή στο Μητροπολίτη, η Σύνοδος τον προειδοποίησε για «το επικίνδυνο και Κανονικώς ολισθηρό δρόμο, που αυτός και οι υποστηρικτές του έχουν διαλέξει».

Το περασμένο Φθινόπωρο, ο Επίσκοπος Aγαθάγγελος,κατέκρινε έντονα την απόφαση της Συνόδου των Επισκόπων της ROCOR, να επανενωθούν με το «σχισματικό Πατριαρχείο της Μόσχας», όπως το έθεσε η έκτακτη Επισκοπική

 

συγκέντρωση που αυτός προήδρευε. Βάση αυτού η Επισκοπή έπαυσε να μνημονεύει τον Μητροπολίτη Laurus σαν Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Διασποράς.

Στα τέλη του 2006 μερικοί Κληρικοί της Επισκοπής του
Aγαθάγγελου ενώθηκαν με την πρόσφατη σχηματισθείσα Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, με Προκαθήμενο τον Antony Orlov, πρώην Επίσκοπο της Επισκοπής Δυτικής Αμερικής της ROCOR, που αυτοανακηρύχθηκε «Μητροπολίτης Μόσχας και πασών των Ρωσιών, του Los Angeles, και όλης της Διασποράς».

FRANCISCO: July 3, 2007
The Synod of Bishops Sends a Letter to Metropolitan Vlasie of the Romanian Old-Calendar Church

Your Eminence,
Beloved in Christ Vladyko!

Once again we address a brotherly letter to Your Eminence about the events in the life of our Russian Orthodox Church Outside of Russia.

As you know, on May 4/17 of this year, on the day of the Ascension of the Lord, the ceremonial signing of the Act of Canonical Communion between the Russian Orthodox Church Outside of Russia and the Russian Orthodox Church of the Moscow Patriarchate took place in Christ the Savior Cathedral in Moscow. According to this Act, the Russian Church Abroad remains independent in "pastoral, educational, administrative, management, property, and civil matters."

We studied some of Your Grace's words on the process of the reestablishment of unity within the Russian Church. We are truly dismayed that for some unexplained reasons, you did not receive our latest letter from the Synodal Chancery, in which we expressed our lofty evaluation of Your Grace's firm standing for the preservation of the Orthodox church calendar and other ancient traditions, and expressed our intention to maintain good brotherly relations with you.

We asked Your Grace to approach the process of reconciliation with the Church in Russia with the understanding and recognition that this is an internal matter of the Russian Church. Our earnest convictions lead us to the fact that the process of the rebirth of the Church in our much-suffering Homeland after the fall of the godless regime is so firmly rooted and broad, by Divine mercy, that we cannot remain on the outside but must join with it.

We have no intention of abandoning our confession of true Orthodoxy before the world, and will continue to condemn both destructive ecumenism and modernism.

 

We cannot but agree with the following recently published words of Your Eminence's brother in Christ, His Grace Photii of Triaditza:

"We must honestly and frankly recognize that it is greatly unfortunate that, in relation to the Moscow Patriarchate, the Russian Orthodox Church Outside of Russia did not always have a theologically- and spiritually-restrained position, because all of the overly harsh criticism and qualification of the Moscow Patriarchate, such as 'graceless assembly,' 'Soviet, red church,' etc, are more public statements of extremist sentiments than genuine theological evaluations of this multi-faceted and complicated organism known as the Moscow Patriarchate."

"One cannot apply a fanatical-schematic maxim such as: if the ruling bishops are this way, then they are all this way—therefore they have no grace."

"A good number of mistakes were made in the rush to open parishes in Russia and especially the hasty and ill-conceived consecration of bishops there. These errors, unfortunately, very quickly, in a short period of time, destroyed the lofty authority of the Russian Orthodox Church Outside of Russia." (From the discussions of Bishop Photii of Triaditza with the parishioners of Plovdiv, Pazardjik and Blagojevgrad held on November 16 and 27, 2006.)

It is precisely in connection with the words of Your Eminence's brother in Christ, Bishop Photii, that we feel it our duty to extend a brotherly warning to you that the leaders of the "opposition" to the process of reconciliation are in fact those fanatical persons who do not accept His Grace's judicious and thoughtful position and who reject the existence of grace in the Moscow Patriarchate.

Heading this opposition is the suspended Bishop Agathangel, whose consecration was in fact one of the hastily and ill-conceived episcopal consecrations you condemn.

Another leader of this opposition is the suspended Priest Victor Dobroff, who is an extreme fanatic who denounces the Moscow Patriarchate and our Synod of Bishops, permitting himself to use such expressions about our bishops and priests which no one who considers himself an Orthodox Christian could use.

A third leader of the opposition, Professor Eugene Magerovsky, calls for establishing a new type of ecclesiastical administration according to which representatives of the clergy and laity would not only have the right to participate in the supreme ecclesiastical administration but could veto the decisions of bishops made at Councils and Synods.

We earnestly beseech You, Vladyko, not to connect yourself with such "oppositionists," who only discredit the confession of Orthodoxy and attempt to create a schismatic structure under the guise of "preserving" the true Russian Orthodox Church Outside of Russia.

We are very concerned that some of Your Old-Calendar brethren have expressed the willingness even to participate in episcopal consecrations for those in opposition, which will lead to the further fragmentation of the flock of Christ.

We hope for Divine mercy in this difficult time and ask Your Grace's holy prayers.

With fraternal love in Christ,

+Metropolitan Laurus